Klacht over behandeling gemeente
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.
Goed om te weten
Voorwaarden
- Het is verplicht dat uw klacht in het Nederlands geschreven is.
- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
Klacht indienen online
U kunt online een klacht indienen. Hiervoor heeft u DigiD of eHerkenning nodig.
Klacht indienen per post of telefoon
U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente, bel hiervoor met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111. Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:
- uw naam en adres
- waarover u een klacht indient
- uw handtekening
Stuur uw brief naar:
Gemeente Duiven
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 6
6920 AA Duiven
Wat gebeurt er met uw klacht
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- De klachtencoördinator brengt de klacht onder bij de betreffende klachtbehandelaar en plant een telefonische afspraak met u en de klachtbehandelaar in.
- De klachtbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
- De klachtbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
- Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.
Niet eens met besluit over uw klacht
- Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
- Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Doe een melding.