Klacht over behandeling gemeente

Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.

Goed om te weten

Voorwaarden

  • Het is verplicht dat uw klacht in het Nederlands geschreven is.
  • Uw klacht mag niet anoniem zijn.
  • Uw klacht mag niet discriminerend zijn.

Klacht indienen online

U kunt online een klacht indienen. Hiervoor heeft u DigiD of eHerkenning nodig. 

Klacht indienen per post of telefoon

U kunt uw klacht telefonisch doorgeven aan de gemeente, bel hiervoor met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111. Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:

  • uw naam en adres
  • waarover u een klacht indient
  • uw handtekening

Stuur uw brief naar:

Gemeente Duiven
t.a.v. de klachtencoördinator
Postbus 6
6920 AA Duiven

Wat gebeurt er met uw klacht

  • De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
  • De klachtencoördinator brengt de klacht onder bij de betreffende klachtbehandelaar en plant een telefonische afspraak met u en de klachtbehandelaar in.
  • De klachtbehandelaar van de betreffende afdeling behandelt uw klacht.
  • De klachtbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek.
  • Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.

Niet eens met besluit over uw klacht

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsmanexterne-link-icoon.
  • Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.

Klacht over buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Doe een melding.