Briefadres

Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u telefonisch een afspraak via ons KlantContactCentrum.

Goed om te weten

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Bijvoorbeeld het adres van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland.
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven.
  • De bewoner van uw briefadres moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt.
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP).
  • Verblijft u in een zorginstelling of gevangenis? Vraag daar om een aanvraagformulier. Stuur het ingevulde aanvraagformulier op naar:

    Gemeente Duiven
    Postbus 6
    6920 AA Duiven

Antwoord van de gemeente

De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres heeft. Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, schrijft zij u in op het briefadres. U krijgt hierover een brief van de gemeente.

Juiste aangifte

Het doorgeven van een verhuizing met onjuiste gegevens kan gezien worden als een overtreding van de verplichting tot het doen van aangifte zoals bedoeld in de Wet basisregistratie personen (Wet BRP). Deze overtreding kan beboet worden met een bestuurlijke boete van maximaal € 325 (artikel 4.17 Wet basisregistratie personen).

Meenemen