excerpt-municipal-basic-administration iconUittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

Goed om te weten

  • Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) heette vroeger uittreksel gemeentelijke basisadministratie (GBA).
  • U kunt een uittreksel BRP nodig hebben als u zich wilt inschrijven voor een woning of als u uw auto wilt overschrijven.
  • Het uittreksel BRP kunt u aanvragen voor uzelf, voor uw (meerderjarige) kind of voor iemand anders die u heeft gemachtigd.
  • Geef goed aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt en wat erop moet staan. Bijvoorbeeld uw woonhistorie. Dan maakt de gemeente een uittreksel met de juiste gegevens erop.
  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen. Dat kan in de talen Frans, Duits, Engels, Spaans, Italiaans, Turks, Grieks en Arabisch.
  • Heeft u een verklaring nodig dat u de Nederlandse nationaliteit heeft (bewijs van Nederlanderschap)? U vraagt deze verklaring online aan met DigiD.
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.

Afspraak maken

Wilt u persoonlijk geholpen worden aan de balie? Maak dan online een afspraak. U krijgt dan gelijk het uittreksel mee.

Meenemen

Als u het uittreksel BRP in het gemeentehuis aanvraagt, neemt u mee:

  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs).
  • Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook de schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van diegene mee. Gebruik hiervoor het machtigingsformulier.
  • Uw bankpas of contant geld. U betaalt gelijk bij aanvraag.

Kosten

Product 2024
Uittreksel BRP € 11,15

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 tot 12.00 en 13.00 tot 16.00 uur
dinsdag 8.00 tot 12.00 en 13.00 tot 16.00 uur
woensdag 8.00 tot 12.00 en 13.00 tot 16.00 uur
donderdag 8.00 tot 12.00 en 13.00 tot 16.00 uur
vrijdag 8.00 tot 12.00 uur
 
Hiernaast op de maandagavond van 18.00 tot 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid KlantContactCentrum

maandag t/m donderdag 8.00 tot 16.00 uur
vrijdag 8.00 tot 12.30 uur
   
Telefoon: (0316) 279 111
WhatsApp: (06) 11 08 17 96

Bereikbaarheid Sociaal Loket

maandag t/m vrijdag 8.30 tot 12.30 uur

Bezoekadres

Koning Willem-Alexanderplein 1
6921 ES Duiven

Postadres

Postbus 6
6920 AA Duiven

E-mailadres

gemeente@duiven.nl

Telefoonnummer 

(0316) 279 111

Blijf op de hoogte en volg ons online