excerpt-municipal-basic-administration iconUittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

Goed om te weten

  • Het uittreksel basisregistratie personen (BRP) heette vroeger uittreksel gemeentelijke basisadministratie (GBA).
  • U kunt een uittreksel BRP nodig hebben als u zich wilt inschrijven voor een woning of als u uw auto wilt overschrijven.
  • Het uittreksel BRP kunt u aanvragen voor uzelf, voor uw (meerderjarige) kind of voor iemand anders die u heeft gemachtigd.
  • Geef goed aan waarvoor u het uittreksel nodig hebt en wat erop moet staan. Bijvoorbeeld uw woonhistorie. Dan maakt de gemeente een uittreksel met de juiste gegevens erop.
  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen. Dat kan in de talen Frans, Duits, Engels, Spaans, Italiaans, Turks, Grieks en Arabisch.
  • Heeft u een verklaring nodig dat u de Nederlandse nationaliteit heeft (bewijs van Nederlanderschap)? U vraagt deze verklaring online aan met DigiD.
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of echtscheiding? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.

Afspraak maken

Wilt u persoonlijk geholpen worden aan de balie? Maak dan online een afspraak. U krijgt dan gelijk het uittreksel mee.

Meenemen

Als u het uittreksel BRP in het gemeentehuis aanvraagt, neemt u mee:

  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs).
  • Vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook de schriftelijke machtiging en een identiteitsbewijs van diegene mee. Gebruik hiervoor het machtigingsformulier.
  • Uw bankpas of contant geld. U betaalt gelijk bij aanvraag.

Kosten

Product 2023
Uittreksel BRP € 10,70

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 - 12.00 uur
dinsdag 8.00 - 12.00 uur
woensdag 8.00 - 16.00 uur
donderdag 8.00 - 12.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.00 uur
 
Hiernaast op de maandagavond, in de even weken, van 18.00 - 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid KlantContactCentrum

maandag t/m donderdag 8.00 - 16.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.30 uur
   
Telefoon: (0316) 279 111
WhatsApp: (06) 11 08 17 96

Bereikbaarheid Sociaal Loket

maandag t/m vrijdag 8.30 - 12.30 uur

Bezoekadres

Koning Willem-Alexanderplein 1
6921 ES Duiven

Postadres

Postbus 6
6920 AA Duiven

E-mailadres

gemeente@duiven.nl

Telefoonnummer 

(0316) 279 111

Blijf op de hoogte en volg ons online