Stempas
U ontvangt uw stempas uiterlijk 4 maart 2026. Als u gaat stemmen neemt u uw stempas en een geldig identiteitsbewijs mee. Uw identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar zijn verlopen. Zonder identiteitsbewijs én stempas mag u niet stemmen.
Wie mag stemmen?
U mag alleen stemmen voor de gemeenteraadsverkiezing als u:
• De Nederlandse nationaliteit heeft.
• Niet van het kiesrecht bent uitgesloten.
• Op maandag 2 februari 2026 inwoner van de gemeente Duiven bent.
• Op woensdag 18 maart 2026 achttien jaar of ouder bent.
Stempas kwijt of niet ontvangen?
Bent u uw stempas kwijt of heeft u geen stempas ontvangen? Uiterlijk tot dinsdag 17 maart 2026 12.00 uur kunt u een vervangende stempas aanvragen bij de balie van de gemeente Duiven. U heeft hiervoor geen afspraak nodig, u kunt zonder afspraak alleen tijdens openingstijden met uw identiteitsbewijs binnenlopen.
Lukt het u niet om langs te komen? Vult u dan dit formulier in. U stuurt dit formulier samen met een kopie van uw identiteitsbewijs naar burgerzaken@1stroom.nl of naar Postbus 6, 6920 AA in Duiven. Dit formulier moet uiterlijk 13 maart 2026 bij ons binnen zijn.
Belangrijke tekst: Let op! Wacht niet tot het laatste moment voor het aanvragen van een vervangende stempas. Er kan vertraging optreden in de postbezorging waardoor uw vervangende stempas dan niet op tijd bij u is bezorgd.
Vindt u uw 'oude' stempas terug, dan kunt u daarmee niet stemmen. U kunt alleen met de nieuwe stempas uw stem uitbrengen.