Ondersteuning

Cliëntondersteuners bieden informatie, advies en kortdurende ondersteuning aan kwetsbare mensen, hun familie en andere betrokkenen. De cliëntondersteuner heeft specifieke kennis op het gebied van mensen met een beperking. En streeft ernaar dat mensen zich verder ontwikkelen en zo zelfstandig mogelijk in de samenleving kunnen meedoen. Samen met u en eventueel uw netwerk kijken ze naar wat nodig is zodat u zelf weer verder kunt, ook ondersteunen zij bij aanvragen mocht dit nodig zijn.

Bel of e-mail een medewerker van het Loket WWZ:

  • op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur
  • telefoon: (0900) – 279 11 11 (lokaal tarief)
  • e-mail: loketwwz@1stroom.nl

Goed om te weten

Voor wie?

  • mensen met een verstandelijke, lichamelijke, zintuiglijke of psychische beperking
  • mensen met een chronische ziekte
  • ouderen
  • mensen met niet-aangeboren hersenletsel
  • mensen met autisme
  • en hun netwerk

Welke vragen?

  • de ontwikkeling van kinderen
  • wonen (zelfstandig of begeleid wonen)
  • geldzaken
  • school & opleiding
  • werk
  • accepteren van je beperking
  • vrijetijdsbesteding
  • opvoeding
  • vervoer
  • wetten en regels
  • vriendschap en relaties

De cliëntondersteuner komt thuis om samen te bespreken welke vragen er zijn en mee te denken naar mogelijkheden. Zodat u zelf weer verder kunt.

Kosten

Geen.