Inkoop en aanbesteden

Goed om te weten

Inkoopbeleid en -voorwaarden

Gemeenten kopen goederen en dienstverlening in. Op een goede manier inkopen is belangrijk voor gemeenten. Een goede kwaliteit voor een goede prijs. En leveranciers leveren een belangrijke bijdrage aan een duurzame samenleving. Dat noemen we maatschappelijk verantwoord inkopen.

De gemeenten Duiven,  Westervoort en Zevenaar en de Regionale Sociale Dienst werken samen op het gebied van inkoop en aanbesteden. Zij bundelen inkoopkracht en delen kennis en ervaring. Daarom hebben zij één beleid voor inkopen en aanbesteden en gebruiken zij dezelfde algemene inkoopvoorwaarden. Zij worden hierbij ondersteund door de inkoopadviseurs van het Regionaal ICT en Inkoop Dienstencentrum de Liemers (RID de Liemers).

Het Liemerse inkoopbeleid en -voorwaarden zijn te downloaden vanaf  www.inkoopapp-deliemers.nl onder het kopje “inkoopdocumenten”.

Kansen voor (regionale) ondernemers – Inkoopapp de Liemers

Op www.inkoopapp-deliemers kunnen (regionale) ondernemers zich presenteren en aangeven in aanmerking te willen komen voor inkoopopdrachten. Gemeentelijke inkopers gebruiken de website bij het aanvragen van offertes.

 De voordelen van registreren van uw bedrijf zijn:

  • Het vergroot de vindbaarheid van uw bedrijf voor de Liemerse gemeenten.
  • Het vergroot de kans om uitgenodigd te worden voor een inkoopopdracht.
  • U vult zelf uw gegevens in en kunt deze zelf ook weer aanpassen.
  • U kunt op de website andere (regionale) ondernemers vinden.