default iconGemeentelijke onderscheidingen

Naast de Koninklijke onderscheidingen kent de gemeente ook 2 gemeentelijke onderscheidingen: de erepenning en het ere-insigne.

De erepenning

De erepenning van de gemeente Duiven kan door de raad worden toegekend wegens langdurig bijzondere verdiensten voor de gemeente en/of de gemeenschap. Sinds het bestaan van de penning (1989) zijn de volgende penningen uitgereikt:

  • 1989 - de heer J.A.G. Kemme (burgemeester gemeente Duiven van 1966 - 1989)
  • 1991 - de heer B.Th Thijssen (25 jaar raadslid, waarvan 21 jaar wethouder)
  • 2000 - de heer A.B.G. Lichtenberg (burgemeester gemeente Duiven van 1989 - 2000)
  • 2002 - de heer A.R. Ariëns (werkzaam bij gemeente Duiven van 1977 - 2002, directeur Gemeentewerken, o.a. projectmanager groeikern, coördinator Grootschalige Infrastructuur)
  • 2003 - de heer P.C.A. Verhoef, (25 jaar raadslid van de gemeente Duiven)
  • 2009 - de heer J.J. Blom (werkzaam bij de gemeente Duiven van 1974 - 2010, gemeentesecretaris gemeente Duiven van april 1992 - 2010)
  • 2013 - de heer H.J. Zomerdijk (burgemeester gemeente Duiven van 2000 – 2013)
  • 2016 - de heer H. Nijland (20 jaar wethouder en 6 jaar raadslid)

  • 2022 - mevrouw H.C.M. Knuiman (20 jaar wethouder gemeente Duiven wegens haar inzet op het gebied van onderwijs en decentralisaties van het sociaal domein)

Ere-insigne

Het gemeentelijke ere-insigne kan worden toegekend aan een inwoner van de gemeente Duiven die een bijzondere en aansprekende daad heeft verricht of voor het verrichten van een bijzondere prestatie op gebied van wetenschap, kunst, cultuur of sport.Op 30 juni 2021 ontving de volgende persoon een ere-insigne:

De heer W.M.J. Willems, vanaf 2012 oprichter en voorzitter van Stichting AED-Netwerk Duiven

Indienen aanvraag

Iedereen kan een aanvraag indienen voor het toekennen van een ere-penning of ere-insigne. U kunt uw verzoek sturen aan:

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Duiven
Postbus 6
6920AA Duiven

De behandeling van een aanvraag tot toekenning van een gemeentelijke onderscheiding duurt ongeveer 2 maanden.

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 - 12.00 uur
dinsdag 8.00 - 12.00 uur
woensdag 8.00 - 16.00 uur
donderdag 8.00 - 12.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.00 uur
 
Hiernaast op de maandagavond, in de even weken, van 18.00 - 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid KlantContactCentrum

maandag t/m donderdag 8.00 - 16.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.30 uur
   
Telefoon: (0316) 279 111
WhatsApp: (06) 11 08 17 96

Bereikbaarheid Sociaal Loket

maandag t/m vrijdag 8.30 - 12.30 uur

Bezoekadres

Koning Willem-Alexanderplein 1
6921 ES Duiven

Postadres

Postbus 6
6920 AA Duiven

E-mailadres

gemeente@duiven.nl

Telefoonnummer 

(0316) 279 111

Blijf op de hoogte en volg ons online

Wij zijn bereikbaar via