Gehandicaptenparkeerkaart
Bent u gehandicapt en kunt u daardoor moeilijk lopen? U kunt bij de gemeente een Europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen, als bestuurder maar ook als passagier.
Aanvragen
Contact
Wilt u dit niet online aanvragen of kunt u het aanvraagformulier niet lezen, neemt u dan contact op met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111. Zij sturen u het aanvraagformulier dan toe.
Goed om te weten
Waarvoor kunt u deze kaart gebruiken?
Deze kaart kan gebruikt worden in heel Europa zodat u kunt parkeren op alle algemene gehandicaptenparkeerplaatsen.
Wanneer komt u voor een kaart in aanmerking?
Als de aanvrager bestuurder is:
- Als u in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
- Als u niet in staat bent meer dan 100 meter aan één stuk te lopen. Dit is voor u ook niet mogelijk met de gebruikelijke hulpmiddelen.
Als de aanvrager passagier is:
- Als u niet in staat bent meer dan 100 meter aan één stuk te lopen. Dit is voor u ook niet mogelijk met de gebruikelijke hulpmiddelen.
- En als u afhankelijk bent van de hulp van de bestuurder bij vervoer van deur tot deur.
Belangrijke informatie
- Gebruik de gehandicaptenparkeerkaart alleen voor uzelf.
- Bent u uw kaart verloren? Lever dan een ondertekende verklaring bij ons in.
- De kaart is maximaal 5 jaar geldig. U kunt deze ook voor een kortere periode aanvragen, maar nooit korter dan zes maanden.
- Verloopt uw kaart? Vraag 2 maanden van tevoren een nieuwe kaart aan.
Contact
- Sociaal loket, telefoon (0316) 279 111
- op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur
- sociaalloket@duiven.nl
Hoe het werkt
Wilt u een Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen? Vul dan het aanvraagformulier in en lever dit met de gevraagde bewijsstukken in bij de gemeente.
Wat gebeurt er verder met mijn aanvraag?
- U wordt door een consulent van de gemeente of door een medisch adviesbureau uitgenodigd voor een onderzoek. Tijdens dit onderzoek wordt getoetst of u aan de criteria voldoet.
- Na een positief besluit wordt u uitgenodigd om uw kaart op te halen.