drivers-license iconGehandicaptenparkeerkaart

Bent u gehandicapt en kunt u daardoor moeilijk lopen? U kunt bij de gemeente een Europese gehandicaptenparkeerkaart aanvragen, als bestuurder maar ook als passagier.

Aanvragen

Contact

Wilt u dit niet online aanvragen of kunt u het aanvraagformulier niet lezen, neemt u dan contact op met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111. Zij sturen u het aanvraagformulier dan toe.

Goed om te weten

Waarvoor kunt u deze kaart gebruiken?

Deze kaart kan gebruikt worden in heel Europa zodat u kunt parkeren op alle algemene gehandicaptenparkeerplaatsen.

Wanneer komt u voor een kaart in aanmerking?

Als de aanvrager bestuurder is:

  • Als u in het bezit bent van een geldig rijbewijs.
  • Als u niet in staat bent meer dan 100 meter aan één stuk te lopen. Dit is voor u ook niet mogelijk met de gebruikelijke hulpmiddelen.

Als de aanvrager passagier is:

  • Als u niet in staat bent meer dan 100 meter aan één stuk te lopen. Dit is voor u ook niet mogelijk met de gebruikelijke hulpmiddelen.
  • En als u afhankelijk bent van de hulp van de bestuurder bij vervoer van deur tot deur.

Belangrijke informatie

  • Gebruik de gehandicaptenparkeerkaart alleen voor uzelf.
  • Bent u uw kaart verloren? Lever dan een ondertekende verklaring bij ons in.
  • De kaart is maximaal 5 jaar geldig. U kunt deze ook voor een kortere periode aanvragen, maar nooit korter dan zes maanden.
  • Verloopt uw kaart? Vraag 2 maanden van tevoren een nieuwe kaart aan.

Contact

Hoe het werkt

Wilt u een Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen? Vul dan het aanvraagformulier in en lever dit met de gevraagde bewijsstukken in bij de gemeente.

Wat gebeurt er verder met mijn aanvraag?

  • U wordt door een consulent van de gemeente of door een medisch adviesbureau  uitgenodigd voor een onderzoek. Tijdens dit onderzoek wordt getoetst of u aan de criteria voldoet.
  • Na een positief besluit wordt u uitgenodigd om uw kaart op te halen.

Afspraak maken

U bent welkom in het gemeentehuis. Wij helpen u graag goed. Daarom werken wij alleen op afspraak.

Het gemeentehuis is dagelijks geopend en dit zijn de openingstijden:

maandag 8.00 - 12.00 uur
dinsdag 8.00 - 12.00 uur
woensdag 8.00 - 16.00 uur
donderdag 8.00 - 12.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.00 uur

 

Hiernaast op de maandagavond, in de even weken, van 18.00 - 20.00 uur.

Neem contact met ons op

Heeft u een vraag of opmerking? Vul het contactformulier in.

Bereikbaarheid KlantContactCentrum

maandag t/m donderdag 8.00 - 16.00 uur
vrijdag 8.00 - 12.30 uur
   
Telefoon: (0316) 279 111
WhatsApp: (06) 11 08 17 96

Bereikbaarheid Sociaal Loket

maandag t/m vrijdag 8.30 - 12.30 uur

 

Bezoekadres

Koning Willem-Alexanderplein 1
6921 ES Duiven

Postadres

Postbus 6
6920 AA Duiven

E-mailadres

gemeente@duiven.nl

Telefoonnummer 

(0316) 279 111

Blijf op de hoogte en volg ons online