Betalen gemeentelijke belastingen

Goed om te weten

  • Voor automatisch betalen betaalt u geen extra kosten.
  • U betaalt elke maand een gelijk deel van de belasting die u moet betalen. Het laatste deel 10 maanden na de dagtekening van de aanslag.
  • Het bedrag wordt afgeschreven op de laatste werkdag van de maand.
  • Zorg ervoor dat er voldoende op uw bankrekening staat.
  • Automatisch betalen loopt normaal gesproken gewoon door. Het volgende jaar betaalt u uw aanslag dan weer automatisch.
  • U kunt elke automatische afschrijving laten terugboeken. Kijk op uw internetbankieren of neem contact op met uw bank.
  • U kunt automatisch betalen op elk moment stopzetten. U hoeft niet uit te leggen waarom. U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt. U kunt ook bellen met het Klant Contact Centrum via (0316) 279 111.
  • U kunt automatisch betalen ook aanzetten en stopzetten met de machtigingskaarten. Deze kunt u afhalen bij de Servicebalie in het gemeentehuis. U kunt ook even bellen met het Klant Contact Centrum van de gemeente, dan sturen wij ze toe.
  • Wilt u niet automatisch betalen? Dan betaalt u de belasting voor het hele jaar in 1 keer.

Bankrekeningnummer veranderen

Wilt u een andere bankrekening gebruiken voor automatisch betalen? U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt. 

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u de rode en groene machtigingskaart gebruiken. Deze kunt u afhalen in het gemeentehuis. U kunt ook even bellen met het Klant Contact Centrum via (0316) 279 111, dan sturen wij ze aan u toe.

Betalingsregeling

  • Heeft u tijdelijk onvoldoende geld? En komt u niet in aanmerking voor kwijtschelding? Probeer dan eerst de belasting automatisch te betalen. Lukt dat niet? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt hier online een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt ook een afspraak maken op het gemeentehuis. Bel hiervoor met ons Klant Contact Centrum via (0316) 279 111.