Zaterdag 4 april en zondag 5 april vindt noodzakelijk onderhoud plaats aan systemen van de gemeente. Tijdens dit onderhoud is het indienen van een aanvraag met DigiD, eHerkenning en het maken van een afspraak met de gemeente niet mogelijk.

Onze excuses voor het ongemak.

Betalen gemeentelijke belastingen

Goed om te weten

  • Voor automatisch betalen betaalt u geen extra kosten.
  • U betaalt elke maand een gelijk deel van de belasting die u moet betalen. Het laatste deel 10 maanden na de dagtekening van de aanslag.
  • Het bedrag wordt afgeschreven op de laatste werkdag van de maand.
  • Zorg ervoor dat er voldoende op uw bankrekening staat.
  • Automatisch betalen loopt normaal gesproken gewoon door. Het volgende jaar betaalt u uw aanslag dan weer automatisch.
  • U kunt elke automatische afschrijving laten terugboeken. Kijk op uw internetbankieren of neem contact op met uw bank.
  • U kunt automatisch betalen op elk moment stopzetten. U hoeft niet uit te leggen waarom. U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt. U kunt ook bellen met het Klant Contact Centrum via (0316) 279 111.
  • U kunt automatisch betalen ook aanzetten en stopzetten met de machtigingskaarten. Deze kunt u afhalen bij de Servicebalie in het gemeentehuis. U kunt ook even bellen met het Klant Contact Centrum van de gemeente, dan sturen wij ze toe.
  • Wilt u niet automatisch betalen? Dan betaalt u de belasting voor het hele jaar in 1 keer.

Bankrekeningnummer veranderen

Wilt u een andere bankrekening gebruiken voor automatisch betalen? U regelt dit online via hetzelfde formulier als waarmee u de automatische incasso aanvraagt. 

Heeft u geen DigiD? Dan kunt u de rode en groene machtigingskaart gebruiken. Deze kunt u afhalen in het gemeentehuis. U kunt ook even bellen met het Klant Contact Centrum via (0316) 279 111, dan sturen wij ze aan u toe.

Betalingsregeling

  • Heeft u tijdelijk onvoldoende geld? En komt u niet in aanmerking voor kwijtschelding? Probeer dan eerst de belasting automatisch te betalen. Lukt dat niet? Dan kunt u een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt hier online een betalingsregeling aanvragen.
  • U kunt ook een afspraak maken op het gemeentehuis. Bel hiervoor met ons Klant Contact Centrum via (0316) 279 111.