In verband met de maatregelen rondom het coronavirus gelden voorlopig aangepaste openingstijden voor de balie in het gemeentehuis:
Het gemeentehuis is dagelijks geopend van 8.00 - 12.00 uur. En op maandagavond in de even weken van 18.00 – 20.00 uur.
Voor telefonie en sociale media zijn we geopend van ma - do van 8.00 – 16.00 uur en vrij van 8.00 – 12.30 uur.
Afvalstoffenheffing
Uw afval wordt in Duiven ingezameld en verwerkt door SUEZ (SITA). Als inwoner van de gemeente Duiven betaalt u hieraan mee via de afvalstoffenheffing, ook als u weinig of geen afval aanbiedt. U betaalt de afvalstoffenheffing via de gecombineerde belastingaanslag, die de gemeente u toestuurt.
Goed om te weten
Als u gaat verhuizen
- U blijft in Duiven wonen: de afvalstoffenheffing blijft voor u gelijk. Behalve als u bij iemand gaat inwonen die al afvalstoffenheffing betaalt.
- U verhuist naar een andere gemeente: u betaalt afvalstoffenheffing aan de gemeente Duiven tot en met de maand waarin u verhuist.
Vragen over afvalstoffenheffing
- Bel met ons Klant Contact Centrum, telefoonnummer (0316) 279 111.
- Of mail naar belastingen@duiven.nl.
Kosten
Vast | 2021 |
---|---|
Vast basistarief (vastrecht per jaar) | € 190,00 |
Variabele tarieven | |
Inzameling huis aan huis: Restafval (140 liter) - per keer Restafval (240 liter) - per keer Ondergrondse container - per keer/ per zak |
€ 3,34 € 5,75 € 1,14 |
Afvalaanbiedstation: Per keer (maximaal 1 m3) | € 12,00 |
Grof tuinafval: Per keer (maximaal 2 m³) | € 26,15 |
Een container omruilen | € 27,50 |
Vervangen afvalpas | € 10,00 |