In verband met de maatregelen rondom het coronavirus gelden voorlopig aangepaste openingstijden voor de balie in het gemeentehuis:
Het gemeentehuis is dagelijks geopend van 8.00 - 12.00 uur. En op maandagavond in de even weken van 18.00 – 20.00 uur.
Voor telefonie en sociale media zijn we geopend van ma - do van 8.00 – 16.00 uur en vrij van 8.00 – 12.30 uur.
Waarschuwing: bestel deze producten alleen bij de gemeente!
Op internet adverteren bedrijven om dit voor u te doen/aan te vragen. Als u op internet bijvoorbeeld zoekt naar ‘één van deze producten’ ziet u dit bedrijf gelijk bovenaan de lijst staan. Advies: Maak geen gebruik van deze diensten! U betaalt onnodig hoge tarieven voor iets dat u eenvoudig zelf kan aanvragen. U bent soms bijna het vier dubbele bedrag kwijt aan kosten. Met een door u getekende toestemming en een kopie van uw legitimatiebewijs mailt het bedrijf ons een standaard verzoek, waarvoor u een hoog bedrag betaalt. Daarna krijgt u ook nog de rekening van ons voor de kosten van het aangevraagde product.
Producten zoals een uittreksel BRP of een afschrift Burgerlijke Stand kunt u op deze website aanvragen. U logt in met uw DigiD, betaalt het product en ontvangt het product via de post. Heeft u geen DigiD, of heeft u haast met het ontvangen van een product, kom dan naar het gemeentehuis om het product aan te vragen. Een VOG vraagt u of digitaal, of schriftelijk aan. Bij een digitale aanvraag zet uw werkgever de eerste stap. Hierop ontvangt u een e-mail van de screeningsautoriteit Justis. De kosten betaalt u aan Justis. Ontvangt u van uw werkgever een schriftelijk aanvraagformulier? Kom naar ons loket na het maken van een afspraak en wij leveren het formulier in bij Justis. U betaalt tijdens deze afspraak uw aanvraag aan de gemeente.
Komt u er niet uit? Wij zijn iedere werkdag bereikbaar op het nummer (0316) 279 111.